Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

 

DyrektorPaweł Kowalczyk

adres
ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, piętro 1, p. 171
tel
41 200 14 01
e-mail
 

Z-ca DyrektoraSylwia Wojciechowska - Borek

adres
ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, piętro 1, p. 135
tel
41 200 14 41
e-mail

 

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczaniem nieruchomości oraz realizacją zadań Służby Geodezyjnej i Kartograficznej.

  1. W ramach wydziału funkcjonuje samodzielne stanowisko Geodety Powiatowego przy pomocy, którego Starosta wykonuje zadania, na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne,
  2. W skład Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - symbol „GN" wchodzą:
    1. Referat gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa - symbol „GN-I”;
    2. Referat ewidencji gruntów i budynków - symbol „GN-II”;
    3. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - symbol „GN-III”;
    4. Wieloosobowe stanowisko ds. regulacji stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu - symbol „GN-IV”;
    5. Biuro obsługi klienta GN - symbol „GN-V”;
    6. Referat uzgadniania dokumentacji projektowej - symbol „GN-VI”;

GEODETA POWIATOWY

Dane kontaktowe i informacje dotyczące zakresu spraw realizowanych przez Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:

https://www.powiat.kielce.pl/e-geodezja/zalatw-sprawe

Referat gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa

  • Kierownik: Justyna Brzozowska, tel. 41 200 14 02, piętro 1, p. 172, e-mail:
Zadania referatu:
  1. reprezentowanie Skarbu Państwa i Powiatu w sprawach gospodarowania nieruchomościami;
  2. ewidencjonowanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, prowadzenie sprawozdawczości, przygotowywanie i prowadzenie przetargów na nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu;
  3. gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, w tym zbywanie, nabywanie, wydzierżawianie, wynajmowanie, użyczanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu, oddawanie jednostkom organizacyjnym nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu w trwały zarząd;
  4. sporządzanie i aktualizowanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa według przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017r. o Krajowym Zasobie Nieruchomości;
  5. podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu, w tym w postępowaniach wieczysto-księgowych;
  6. przejmowanie przez Skarb Państwa mienia pozostałego po podmiotach wykreślonych z KRS według przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym;
  7. oddawanie nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu w użytkowanie wieczyste, aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, zmiana stawek procentowych opłat rocznych za użytkowanie wieczyste;
  8. orzekanie o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005r. oraz orzekanie o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2018r., w tym ustalanie z tego tytułu opłat;
  9. wywłaszczanie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości;
  10. prowadzenie postępowań o zwrot wywłaszczonych nieruchomości niewykorzystanych zgodnie z celem wywłaszczenia;
  11. ograniczanie w drodze decyzji sposobu korzystania z nieruchomości poprzez udzielenie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych oraz nadziemnych obiektów i urządzeń, niezbędnych do korzystania z tych urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyraża na to zgody. Zobowiązywanie w drodze decyzji, właścicieli nieruchomości do ich udostępniania w celu wykonywania konserwacji, remontów i usuwania awarii urządzeń przesyłowych;
  12. udzielanie zezwoleń, w drodze decyzji, na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstania znacznej szkody na okres nie dłuższy niż sześć miesięcy;
  13. prowadzenie postępowań dotyczących odszkodowań za szkody powstałe na nieruchomości w związku z przeprowadzeniem inwestycji celu publicznego, po wydaniu decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości;
  14. udzielanie zgody na dysponowanie nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu;
  15. ustalanie w drodze decyzji, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie gromadzkie;
  16. ustalanie w drodze decyzji, wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie, a także wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości udziałów przysługujących im we wspólnocie;
  17. orzekanie o nieodpłatnym przyznaniu na własność działki na wniosek osoby, której przysługuje prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Skarbowi Państwa;
  18. orzekanie o nieodpłatnym przyznaniu na własność działki, na której znajdują się budynki, do których przysługuje prawo własności osobom przekazującym gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa lub ich spadkobiercom w zakresie niezbędnym do korzystania z tych budynków;
  19. ustalanie odszkodowania za grunty przejęte pod drogi powiatowe i gminne przejęte na rzecz tych podmiotów na podstawie decyzji starosty o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  20. ustalanie odszkodowania za grunty wydzielone pod drogi publiczne, które z mocy prawa przeszły na własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego na podstawie decyzji wójta lub burmistrza zatwierdzającej podział nieruchomości na wniosek właściciela;
  21. udzielanie informacji w sprawach uzyskania rekompensaty z tytułu pozostawionego poza obecnymi granicami Państwa mienia;
  22. udzielanie informacji zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej;
  23. opiniowanie podziałów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu

Referat ewidencji gruntów i budynków

  • Kierownik: Anna Dziopa, tel. 41 200 14 04, piętro 1, p. 170, e-mail:
Zadania referatu:
  1. prowadzenie dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków w tym:
    a) aktualizacja ewidencji gruntów i budynków;
    b) przeprowadzanie postępowań administracyjnych dotyczących aktualizacji ewidencji gruntów i budynków;
    c) modernizacja ewidencji gruntów i budynków;
    d) udostępnianie danych ewidencji gruntów i budynków;
    e) wydawanie wyrysów i wypisów z ewidencji gruntów i budynków
    f) prowadzenie dla obszaru powiatu w systemie teleinformatycznym baz danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości) oraz rejestru cen i wartości nieruchomości;
    g) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
  2. prowadzenie dla obszaru powiatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
  3. prowadzenie dla obszaru powiatu bazy danych rejestru cen i wartości nieruchomości;
  4. przeprowadzanie postępowań scaleniowych i wymiennych.

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

  • Kierownik: Magdalena Szemraj, tel. 41 200 14 03, piętro 1, p. 142, e-mail:
Zadania:
  1. prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
    a) prowadzenie rejestru prac geodezyjnych i kartograficznych zgłaszanych na obszarze powiatu;
    b) przyjmowanie do zasobu wyników prac geodezyjnych wykonywanych na obszarze powiatu;
    c) prowadzenie ewidencji materiałów zasobu dotyczących obszaru powiatu;
    d) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie oraz udostępnianie materiałów zasobu;
  2. tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych: mapy zasadniczej oraz mapy ewidencji gruntów i budynków;
  3. prowadzenie dla obszaru powiatu geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych GESUT;
  4. prowadzenie dla obszaru powiatu bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 - BDOT500;
  5. zakładanie szczegółowych osnów geodezyjnych na obszarze powiatu;
  6. prowadzenie dla obszaru powiatu baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych - BDSOG;
  7. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych zlokalizowanych na obszarze powiatu;

Wieloosobowe stanowisko ds. regulacji stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu

Zadania:
  1. ewidencjonowanie nieruchomości stanowiących drogi powiatowe;
  2. inwentaryzacja działek ewidencyjnych zajętych pod drogi powiatowe;
  3. regulacja stanu prawnego nieruchomości stanowiących drogi powiatowe;
  4. ujawnianie prawa własności do nieruchomości powiatowych stanowiących drogi powiatowe w księgach wieczystych;
  5. sporządzanie sprawozdań i raportów dotyczących realizacji zadań dotyczących nieruchomości powiatowych stanowiących drogi powiatowe.

Biuro obsługi klienta GN

Zadania:
  1. wykonywanie obsługi kancelaryjnej wydziału, w tym prowadzenie rejestru wpływu i wysyłki korespondencji;
  2. obsługa klientów;
  3. przyjmowanie, weryfikacja i rejestracja wniosków w sprawach realizowanych przez wydział;
  4. koordynacja realizacji przyjętych wniosków dotyczących spraw realizowanych przez wydział;
  5. dokonywanie obliczeń opłat za materiały i dokumenty udostępniane i wydawane przez wydział;
  6. współdziałanie z wydziałem Budżetu i Finansów w sprawach dotyczących rozliczeń finansowych za dokumenty udostępniane i wydawane przez wydział;
  7. sporządzanie dokumentów udostępnianych i wydawanych przez wydział;
  8. wydawanie klientom zamówionych dokumentów, w tym materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków i innych dokumentów opracowanych w ramach zadań realizowanych przez wydział;
  9. prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
  10. prowadzenie rejestru zażaleń i odwołań od postanowień i decyzji administracyjnych;
  11. prowadzenie rejestru szkoleń;
  12. prowadzenie rejestru wniosków dotyczących udzielenia informacji publicznej;
  13. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym wydziału;
  14. prowadzenie składnicy akt wydziału zgodnie z instrukcją kancelaryjną, rzeczowym wykazem akt i instrukcją archiwalną;
  15. prowadzenie archiwum z dokumentami związanymi z wydaniem aktów własności ziemi;
  16. przygotowanie i publikacja dokumentów na BIP oraz na tablicy Urzędu.

Referat uzgadniania dokumentacji projektowej

Zadania:
  1. koordynacja sytuowania projektowanych na obszarze powiatu sieci uzbrojenia terenu, w tym:
    a) przeprowadzenie narad koordynacyjnych,
    b) współdziałanie w zakresie koordynacji sieci uzbrojenia terenu z podmiotami władającymi sieciami;
  2. aktualizacja baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu - GESUT - na podstawie informacji wynikających z uzgodnionych projektów sytuowania tych sieci.
Wykaz Kart Informacyjnych:

Link do Biuletynu Informacji Publicznej

do góry
Zimowe utrzymanie dróg w powiecie kieleckim Rodziny zastępcze poszukiwane Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów