Wydział Budżetu i Finansów
Skarbnik PowiatuAnna Moskwa
- adres
- ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, piętro 3, p. 366
- tel
- 41 200 16 14
Wydział Budżetu i Finansów prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz budżetu Powiatu, zapewnia obsługę finansowoksięgową, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych oraz sporządza zbiorcza deklarację z tytułu rozliczenia podatku od towarów i usług
- W skład Wydziału Budżetu i Finansów - symbol „ BF” wchodzą:
1) Referat Planowania Budżetu Powiatu - symbol „ BF - I”;
2) Referat Księgowości Budżetu Powiatu - symbol „ BF - II”;
3) Referat Finansów i Księgowości Urzędu - symbol „ BF - III”;
4) Wieloosobowe stanowisko ds. egzekucji i dochodzenia należności - symbol „ BF - IV”.
Referat Planowania Budżetu Powiatu
- Kierownik: Iwona Chrabąszcz, tel.: 41 200 16 22, piętro 3, p. 343, email:
Zadania referatu:
- wykonywanie i koordynacja prac związanych z opracowaniem Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu oraz jej zmian;
- wykonywanie i koordynacja prac związanych z corocznym opracowaniem uchwały budżetowej Powiatu oraz jej zmian;
- przesyłanie do właściwych organów nadzoru uchwał Rady Powiatu w zakresie spraw merytorycznych wydziału;
- przygotowywanie na podstawie złożonych przez wydziały i samodzielne komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego oraz jednostki organizacyjne, projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, dotyczących zmian w uchwale budżetowej;
- przygotowywanie na podstawie złożonych przez wydziały i samodzielne komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego oraz jednostki organizacyjne, projektów uchwał Rady Powiatu dotyczących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu;
- opracowywanie planu pośredniego budżetu powiatu;
- przekazywanie wydziałom i samodzielnym komórkom organizacyjnym Starostwa oraz jednostkom organizacyjnym informacji stanowiących podstawę opracowania projektów planów finansowych oraz koordynacja prac w tym zakresie;
- przygotowywanie do zatwierdzenia zbiorczego planu finansowego Starostwa;
- analiza realizacji budżetu powiatu oraz opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za pierwsze półrocze i sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu;
- opracowywanie półrocznej informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu;
- prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu Powiatu;
- wykonywanie prac związanych z zarządzaniem długiem Powiatu;
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągnięcia przez Powiat zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz niezbędnych dokumentów w zakresie spłaty zadłużenia i kosztów jego obsługi;
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów do udzielenia z budżetu Powiatu pożyczek, poręczeń i gwarancji finansowych;
- zabezpieczenie płynności finansowej Powiatu;
- nadzorowanie przestrzegania równowagi budżetu powiatu oraz dyscypliny finansów publicznych.
Referat Księgowości Budżetu Powiatu
- Kierownik: Kinga Opalska-Olejniczak, tel. 41 200 16 03, piętro 3, p. 340, e-mail:
Zadania referatu:
- prowadzenie księgowości budżetu (organu) Powiatu;
- przekazywanie środków finansowych dla jednostek organizacyjnych;
- ewidencjonowanie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i terminowe odprowadzanie ich do budżetu państwa;
- prowadzenie zbioru sprawozdań budżetowych i finansowych sporządzanych przez powiatowe jednostki organizacyjne;
- kontrolowanie i uzgadnianie prawidłowości przyjmowanych sprawozdań;
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych i przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej w formie i elektronicznej;
- sporządzanie łącznego bilansu Powiatu, obejmującego dane wynikające z bilansów jednostek organizacyjnych;
- sporządzanie łącznego rachunku zysków i strat, obejmującego dane wynikające z rachunków zysków i strat jednostek organizacyjnych;
- sporządzanie łącznego zestawienia zmian funduszu jednostki, obejmującego dane wynikające z zestawień funduszu jednostek organizacyjnych;
- sporządzanie łącznej informacji dodatkowej, obejmującej wynikające z informacji dodatkowej jednostek organizacyjnych;
- sporządzanie bilansu z wykonania budżetu Powiatu oraz bilansu skonsolidowanego Powiatu;
- lokowanie wolnych środków pieniężnych na rachunkach w bankach;
- prowadzenie skonsolidowanych rozliczeń podatku od towarów i usług oraz sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT-7 dla Powiatu;
- obsługa zgłoszeń wysyłanych do systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (zakup oleju opałowego).
Referat Finansów i Księgowości Urzędu
Zadania referatu:
- prowadzenie ewidencji należności z tytułu dochodów budżetu państwa związanych z realizacją przez jednostkę zadań zleconych;
- prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego (Urzędu);
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej sum depozytowych i na zlecenie, ZFŚS, projektów realizowanych ze środków z funduszy unijnych;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- prowadzenie rejestru faktur i rachunków za roboty, zakupy i usługi oraz sporządzanie i terminowe realizowanie przelewów;
- sporządzanie obowiązujących jednostkę (Urząd) sprawozdań budżetowych;
- sporządzanie sprawozdań finansowych Starostwa (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki);
- prowadzenie obsługi kasowej Starostwa;
- ewidencja druków ścisłego zarachowania (czeki, KP, KW, arkusze spisu z natury);
- dokumentowanie sprzedaży poprzez wystawianie faktur, prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu oraz sporządzanie deklaracji VAT- 7;
- wystawianie not obciążeniowych dla jednostek organizacyjnych;
- sporządzanie list płac pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie i o dzieło;
- realizacja wypłat diet radnych i sporządzanie rocznego PIT - R;
- prowadzenie spraw płacowych pracowników Starostwa w zakresie:
a) sporządzania list płac wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, nagród, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz wypłat świadczeń z ZFŚS,
b) rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
c) rozliczeń z Urzędami Skarbowymi,
d) wystawiania zaświadczeń Rp-7 potwierdzających osiągnięte dochody przez pracowników w celu ustalenia emerytury lub renty,
e) wystawiania pracownikom zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
f) sporządzania sprawozdań o wynagrodzeniu do GUS,
g) przygotowania i rozliczania spraw dotyczących umów refundacyjnych. - rozliczenie inwentaryzacji;
- przygotowanie i wysłanie upomnień oraz wezwań do zapłaty dotyczących należności niezapłaconych a następnie przekazanie dokumentów do odpowiednich komórek w celu dalszej egzekucji i windykacji należności;
- przeprowadzanie kontroli finansowych w Starostwie;
- przeprowadzanie kontroli działalności finansowej w jednostkach organizacyjnych w zakresie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami;
- przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych:
a) w efekcie prowadzonych kontroli własnych,
b) na skutek ustaleń kontroli wykonywanych przez jednostki obce,
c) w wyniku nadzoru prowadzonego przez wydziały i samodzielne komórki organizacyjne Starostwa; - przedstawianie propozycji do planów kontroli finansowej.
Wieloosobowe stanowisko ds. egzekucji i dochodzenia należności
Sprawy egzekucji prowadzone są we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi. Do zakresu zadań Wieloosobowego stanowiska ds. egzekucji i dochodzenia należności należy w szczególności::
- egzekucja obowiązku udostępnienia nieruchomości przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyrażana to zgody;
- egzekucja obowiązku udostępnienia nieruchomości przez właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości do
udostępnienia nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z konserwacją, remontami oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń, nienależących do części składowych nieruchomości, służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, a także usuwaniem z gruntu tych ciągów, przewodów, urządzeń i obiektów, jeżeli właściciel, użytkownik wieczysty lub osoba, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości nie wyraża na to zgody; - egzekucja obowiązku udostępnienia nieruchomości przez właściciela lub użytkownika wieczystego w przypadku, gdy nagła potrzeba zapobieżenia sile wyższej lub powstania znacznej szkody, uniemożliwia złożenie wniosku o wydanie decyzji na czasowe zajęcie nieruchomości;
- egzekucja opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- egzekucja wykonania nałożonego decyzją administracyjną obowiązku opracowania dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
- egzekucja wpływów ze sprzedaży map, danych z ewidencji gruntów i budynków oraz innych materiałów i informacji z zasobów powiatowych, a także z opłat za czynności związane z prowadzeniem tych zasobów i uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu a także wpływów za udostępnianie przez Starostę materiałów należących do centralnego lub wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- egzekucja obowiązku wykonania decyzji o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego;
- egzekucja obowiązku rozbiórki tymczasowego obiektu budowlanego;
- egzekucja kary wymierzanej w przypadku stwierdzenia w trakcie obowiązkowej kontroli nieprawidłowości;
- egzekucja obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki;
- egzekucja należności z tytułu nienależnie pobranego stypendium szkolnego;
- egzekucja należności z tytułu opłat za posiłki w stołówkach młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno - wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno- wychowawczych równych wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie wnoszonych przez rodziców dzieci i młodzieży przebywających w ww. ośrodkach;
- egzekucja opłat dodatkowych i podwyższonych;
- egzekucja opłat związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem i sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu;
- egzekucja kary pieniężnej za naruszenie obowiązku rejestracji pojazdu lub obowiązku zawiadomienia Starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu;
- egzekucja kary pieniężnej za niezwrócenie licencji lub wypisów z licencji;
- egzekucja kary pieniężnej za niezwrócenie certyfikatu kompetencji zawodowych;
- egzekucja nałożonej grzywny w celu przymuszenia;
- egzekucja obowiązków o charakterze niepieniężnym pozostających we właściwości organów samorządu terytorialnego lub przekazanych do egzekucji administracyjnej na podstawie przepisu szczególnego;
- egzekucja przepisów wskazanych w art. 2 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji - wynikających z decyzji lub postanowień właściwej jednostki samorządu terytorialnego;
- prowadzenie postępowań w sprawie zastosowania ulgi w spłacie zobowiązań w stosunku do spraw, które zostały uprzednio skierowane do egzekucji administracyjnej.
Dane do faktury:
POWIAT KIELECKI
UL.WRZOSOWA 44
25-211 KIELCE
NIP: 959-16-45-790
NUMERY RACHUNKÓW BANKOWYCH W Getin Noble Bank S.A.:
Rachunek bieżący powiatu kieleckiego: 28 1560 0013 2821 6867 1000 0001
Rachunek dochodów jednostki budżetowej -Starostwa Powiatowego w Kielcach:
nr: 68 1560 0013 2037 3600 2000 0004
- opłaty za wydawanie prawa jazdy,
- opłaty dotyczące rejestracji pojazdów,
- opłaty za wydanie karty wędkarskiej
Rachunek dochodów jednostki budżetowej -Starostwa Powiatowego w Kielcach dotyczy wpływów z opłat geodezyjnych
nr: 95 1560 0013 2037 3600 2000 0003
- wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów,
- map geodezyjnych do celów informacyjnych,
- map geodezyjnych do celów projektowych,
- uzgodnień dokumentacji do celów projektowych,
Rachunek dochodów Skarbu Państwa:
nr: 25 1560 0013 2037 3600 2000 0002
- wieczyste użytkowanie gruntu, dzierżawa gruntu,
- przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności,
- spłata hipoteki,
- opłaty za wydawanie karty parkingowej.
Sumy depozytowe:
nr: 84 1560 0013 2037 3600 2000 0007
- wadia,
- zabezpieczenia należnego wykonania umowy