Wydział Budżetu i Finansów

Skarbnik Anna Moskwa

Skarbnik PowiatuAnna Moskwa

adres
ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce, piętro 3, p. 366
tel
41 200 16 14
e-mail
                 

Wydział Budżetu i Finansów prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu Wieloletniej
Prognozy Finansowej oraz budżetu Powiatu, zapewnia obsługę finansowo-księgową, organizuje
i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne, sporządza
sprawozdania z realizacji zadań budżetowych oraz sporządza zbiorcza deklarację z tytułu rozliczenia
podatku od towarów i usług.

 

W skład Wydziału Budżetu i Finansów - symbol „ BF" wchodzą:

  1. Referat Planowania Budżetu Powiatu - symbol „ BF - I";
  2. Referat Księgowości Budżetu Powiatu - symbol „ BF - II";
  3. Referat Finansów i Księgowości Urzędu - symbol „ BF - III";
  4. Stanowisko ds. egzekucji i dochodzenia należności - symbol „ BF - IV".

Referat Planowania Budżetu Powiatu

  • Kierownik: Iwona Chrabąszcz, tel.: 41 200 16 22, piętro 3, p. 343, email:
Zadania referatu:
  1. wykonywanie i koordynacja prac związanych z opracowaniem Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu oraz jej zmian;
  2. wykonywanie i koordynacja prac związanych z corocznym opracowaniem uchwały budżetowej Powiatu oraz jej zmian;
  3. przesyłanie do właściwych organów nadzoru uchwał Rady Powiatu w zakresie spraw merytorycznych wydziału;
  4. przygotowywanie na podstawie złożonych przez wydziały i samodzielne komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego oraz jednostki organizacyjne, projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, dotyczących zmian w uchwale budżetowej;
  5. przygotowywanie na podstawie złożonych przez wydziały i samodzielne komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego oraz jednostki organizacyjne, projektów uchwał Rady Powiatu dotyczących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu;
  6. opracowywanie planu pośredniego budżetu powiatu;
  7. przekazywanie wydziałom i samodzielnym komórkom organizacyjnym Starostwa oraz jednostkom organizacyjnym informacji stanowiących podstawę opracowania projektów planów finansowych oraz koordynacja prac w tym zakresie;
  8. przygotowywanie do zatwierdzenia zbiorczego planu finansowego Starostwa;
  9. analiza realizacji budżetu powiatu oraz opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za pierwsze półrocze i sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu;
  10. opracowywanie półrocznej informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu;
  11. prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu Powiatu;
  12. wykonywanie prac związanych z zarządzaniem długiem Powiatu;
  13. przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągnięcia przez Powiat zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz niezbędnych dokumentów w zakresie spłaty zadłużenia i kosztów jego obsługi;
  14. przygotowywanie niezbędnych dokumentów do udzielenia z budżetu Powiatu pożyczek, poręczeń i gwarancji finansowych;
  15. zabezpieczenie płynności finansowej Powiatu;
  16. nadzorowanie przestrzegania równowagi budżetu powiatu oraz dyscypliny finansów publicznych.

Referat Księgowości Budżetu Powiatu

  • Kierownik: Kinga Opalska-Olejniczak, tel. 41 200 16 03, piętro 3, p. 340, e-mail:
Zadania referatu:
  1. prowadzenie księgowości budżetu (organu) Powiatu;
  2. przekazywanie środków finansowych dla jednostek organizacyjnych;
  3. ewidencjonowanie dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
    i terminowe odprowadzanie ich do budżetu państwa;
  4. prowadzenie zbioru sprawozdań budżetowych i finansowych sporządzanych przez powiatowe
    jednostki organizacyjne;
  5. kontrolowanie i uzgadnianie prawidłowości przyjmowanych sprawozdań;
  6. sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych i przekazywanie
    ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej w formie i elektronicznej;
  7. sporządzanie łącznego bilansu Powiatu, obejmującego dane wynikające z bilansów jednostek
    organizacyjnych;
  8. sporządzanie łącznego rachunku zysków i strat, obejmującego dane wynikające z rachunków
    zysków i strat jednostek organizacyjnych;
  9. sporządzanie łącznego zestawienia zmian funduszu jednostki, obejmującego dane wynikające
    z zestawień funduszu jednostek organizacyjnych;
  10. sporządzanie łącznej informacji dodatkowej, obejmującej wynikające z informacji dodatkowej
    jednostek organizacyjnych;
  11. sporządzanie bilansu z wykonania budżetu Powiatu oraz bilansu skonsolidowanego Powiatu;
  12. lokowanie wolnych środków pieniężnych na rachunkach w bankach;
  13. prowadzenie skonsolidowanych rozliczeń podatku od towarów i usług oraz sporządzanie
    zbiorczej deklaracji VAT-7 dla Powiatu;
  14. obsługa zgłoszeń wysyłanych do systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (zakup
    oleju opałowego).

Referat Finansów i Księgowości Urzędu

 

Zadania referatu:
  1. prowadzenie ewidencji należności z tytułu dochodów budżetu państwa związanych
    z realizacją przez jednostkę zadań zleconych;
  2. prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego (Urzędu) ;
  3. prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej sum depozytowych i na zlecenie, ZFŚS, projektów
    realizowanych ze środków z funduszy unijnych;
  4. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie Państwowego Funduszu Rehabilitacji
    Osób Niepełnosprawnych;
  5. prowadzenie rejestru faktur i rachunków za roboty, zakupy i usługi oraz sporządzanie
    i terminowe realizowanie przelewów;
  6. sporządzanie obowiązujących jednostkę (Urząd) sprawozdań budżetowych;
  7. sporządzanie sprawozdań finansowych Starostwa (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienia
    zmian w funduszu jednostki);
  8. prowadzenie obsługi kasowej Starostwa;
  9. ewidencja druków ścisłego zarachowania (czeki, KP, KW, arkusze spisu z natury);
  10. dokumentowanie sprzedaży poprzez wystawianie faktur, prowadzenie rejestrów sprzedaży
    i zakupu oraz sporządzanie deklaracji VAT- 7;
  11. wystawianie not obciążeniowych dla jednostek organizacyjnych;
  12. sporządzanie list płac pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie i o dzieło;
  13. realizacja wypłat diet radnych i sporządzanie rocznego PIT - R;
  14. prowadzenie spraw płacowych pracowników Starostwa w zakresie:
    1. sporządzania list płac wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, opiekuńczych,
      macierzyńskich, nagród, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego
      oraz wypłat świadczeń z ZFŚS,
    2. rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
    3. rozliczeń z Urzędami Skarbowymi,
    4. wystawiania zaświadczeń Rp-7 potwierdzających osiągnięte dochody przez pracowników
      w celu ustalenia emerytury lub renty,
    5. wystawiania pracownikom zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
    6. sporządzania sprawozdań o wynagrodzeniu do GUS,
    7. przygotowania i rozliczania spraw dotyczących umów refundacyjnych.
  15. rozliczenie inwentaryzacji;
  16. przygotowanie i wysłanie upomnień oraz wezwań do zapłaty dotyczących należności
    niezapłaconych a następnie przekazanie dokumentów do odpowiednich komórek w celu dalszej
    egzekucji i windykacji należności;
  17. przeprowadzanie kontroli finansowych w Starostwie;
  18. przeprowadzanie kontroli działalności finansowej w jednostkach organizacyjnych
    w zakresie i na zasadach określonych odrębnymi przepisami;
  19. przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych:
    1. w efekcie prowadzonych kontroli własnych,
    2. na skutek ustaleń kontroli wykonywanych przez jednostki obce,
    3. w wyniku nadzoru prowadzonego przez wydziały i samodzielne komórki organizacyjne
      Starostwa;
  20. przedstawianie propozycji do planów kontroli finansowej

Stanowisko ds. egzekucji i dochodzenia należności

 

Sprawy egzekucji prowadzone są we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi. Do zakresu zadań Stanowiska ds. egzekucji i dochodzenia należności należy w szczególności:

 

  1. egzekucja obowiązku udostępnienia nieruchomości przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z konserwacją oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyrażana to zgody;
  2. egzekucja obowiązku udostępnienia nieruchomości przez właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości do udostępnienia nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z konserwacją, remontami oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń, nienależących do części 26 składowych nieruchomości, służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, a także usuwaniem z gruntu tych ciągów, przewodów, urządzeń i obiektów, jeżeli właściciel, użytkownik wieczysty lub osoba, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości nie wyraża na to zgody;
  3. egzekucja obowiązku udostępnienia nieruchomości przez właściciela lub użytkownika wieczystego w przypadku, gdy nagła potrzeba zapobieżenia sile wyższej lub powstania znacznej szkody, uniemożliwia złożenie wniosku o wydanie decyzji na czasowe zajęcie nieruchomości;
  4. egzekucja opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  5. egzekucja wykonania nałożonego decyzją administracyjną obowiązku opracowania dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
  6. egzekucja wpływów ze sprzedaży map, danych z ewidencji gruntów i budynków oraz innych materiałów i informacji z zasobów powiatowych, a także z opłat za czynności związane z prowadzeniem tych zasobów i uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu a także wpływów za udostępnianie przez Starostę materiałów należących do centralnego lub wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  7. egzekucja obowiązku wykonania decyzji o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego;
  8. egzekucja obowiązku rozbiórki tymczasowego obiektu budowlanego;
  9. egzekucja kary wymierzanej w przypadku stwierdzenia w trakcie obowiązkowej kontroli nieprawidłowości;
  10. egzekucja obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki;
  11. egzekucja należności z tytułu nienależnie pobranego stypendium szkolnego;
  12. egzekucja należności z tytułu opłat za posiłki w stołówkach młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno - wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych oraz ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych równych wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie wnoszonych przez rodziców dzieci i młodzieży przebywających w ww. ośrodkach;
  13. egzekucja opłat dodatkowych i podwyższonych;
  14. egzekucja opłat związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem i sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu;
  15. egzekucja kary pieniężnej za naruszenie obowiązku rejestracji pojazdu lub obowiązku zawiadomienia Starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu;
  16. egzekucja kary pieniężnej za niezwrócenie licencji lub wypisów z licencji;
  17. egzekucja kary pieniężnej za niezwrócenie certyfikatu kompetencji zawodowych;
  18. egzekucja nałożonej grzywny w celu przymuszenia;
  19. egzekucja obowiązków o charakterze niepieniężnym pozostających we właściwości organów samorządu terytorialnego lub przekazanych do egzekucji administracyjnej na podstawie przepisu szczególnego;
  20. egzekucja przepisów wskazanych w art. 2 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji - wynikających z decyzji lub postanowień właściwej jednostki samorządu terytorialnego;
  21. prowadzenie postępowań w sprawie zastosowania ulgi w spłacie zobowiązań w stosunku do spraw, które zostały uprzednio skierowane do egzekucji administracyjnej.
 
Dane do faktury:    

POWIAT KIELECKI

UL.WRZOSOWA 44

25-211 KIELCE

NIP: 959-16-45-790

NUMERY RACHUNKÓW BANKOWYCH W Getin Noble Bank S.A.:

 

Rachunek bieżący powiatu kieleckiego: 28 1560 0013 2821 6867 1000 0001

Rachunek dochodów jednostki budżetowej -Starostwa Powiatowego w Kielcach:

nr: 68 1560 0013 2037 3600 2000 0004

  • opłaty za wydawanie prawa jazdy,
  • opłaty dotyczące rejestracji pojazdów,
  • opłaty za wydanie karty wędkarskiej

Rachunek dochodów jednostki budżetowej -Starostwa Powiatowego w Kielcach dotyczy wpływów z opłat geodezyjnych

nr: 95 1560 0013 2037 3600 2000 0003

  • wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów,
  • map geodezyjnych do celów informacyjnych,
  • map geodezyjnych do celów projektowych,
  • uzgodnień dokumentacji do celów projektowych,

Rachunek dochodów Skarbu Państwa:

nr: 25 1560 0013 2037 3600 2000 0002

  • wieczyste użytkowanie gruntu, dzierżawa gruntu,
  • przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności,
  • spłata hipoteki,
  • opłaty za wydawanie karty parkingowej.

Sumy depozytowe:

nr: 84 1560 0013 2037 3600 2000 0007

  • wadia,
  • zabezpieczenia należnego wykonania umowy

 

do góry
Jest przetarg na rozbudowę szpitala w Chmielniku Zarząd Powiatu z absolutorium i Wotum Zaufania Dwie "powodziówki" będą remontowane W niedzielę wybierzemy najlepszą potrawę powiatu Wakacyjne przerwy w pracy poradni Zespół pomoże w ochronie zdrowia psychicznego Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów