Biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego

Biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego

  • Kierownik: Grzegorz Wtykło, tel. 41 200 12 47, piętro 2, p. 264, e-mail: ,

Do zakresu działania Biura bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:

W zakresie powszechnego obowiązku obrony:

  1. planowanie działalności obronnej i składanie corocznych sprawozdań z realizacji zadań obronnych;
  2. planowanie i realizacja zadań i szkoleń w zakresie obronności w czasie osiągania stanów gotowości obronnej w tym pełnienie stałego dyżuru;
  3. prowadzenie i aktualizacja dokumentacji planistycznej dotyczącej podwyższania gotowości obronnej oraz „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu kieleckiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;
  4. przygotowanie i aktualizacja dokumentacji w sprawach doręczania kart powołania i obwieszczeń;
  5. prowadzenie spraw związanych z „wyłączeniem” i „ustaniem przyczyn wyłączenia” pracowników Starostwa Powiatowego od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
  6. prowadzenie i aktualizacja dokumentacji planistycznej (HNS - Host Nation Support) oraz realizacja zadań obronnych państwa gospodarza w zakresie pomocy udzielanej przez państwo gospodarza w czasie pokoju, kryzysu i w czasie wojny sojuszniczym siłom zbrojnym i organizacjom;
  7. planowanie i organizowanie Stanowiska Kierowania i Zapasowego Miejsca Pracy Starosty w warunkach bezpośredniego zagrożenia państwa i w czasie wojny.

W zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej:

  1. analizowanie potrzeb oraz planowanie środków na realizację zadań;
  2. udział w organizacji funkcjonowania systemu wykrywania zagrożeń i alarmowania ludności oraz wczesnego ostrzegania mieszkańców Powiatu;
  3. realizacja zadań związanych z monitorowaniem zagrożeń, ostrzeganiem ludności i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
  4. realizacja zadań z zakresu szkolenia i popularyzacji ochrony ludności i obrony cywilnej;
  5. opracowywanie informacji i sprawozdań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.

W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. współpraca i współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego administracji rządowej, samorządowej oraz służbami, inspekcjami i strażami, organizacjami pozarządowymi, urzędami miast i gmin w celu tworzenia i przygotowania warunków do koordynacji działań w zakresie zapobiegania i ograniczania skutków zdarzeń kryzysowych oraz w trakcie działań ratowniczych zmierzających do likwidacji skutków klęsk żywiołowych, zdarzeń masowych i innych zdarzeń o charakterze kryzysowym;
  2. utrzymanie w ciągłej aktualności wykazu alarmowania osób pełniących określone funkcje w procesie reagowania kryzysowego;
  3. obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w sytuacjach wymagających jego uruchomienia. Prowadzenie całodobowego dyżuru w centrum oraz utrzymywanie stałej łączności ze służbami ratowniczymi w wypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej;
  4. opracowywanie i bieżąca aktualizacja „Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego”, oraz innych wymaganych dokumentów operacyjnych niezbędnych do zapewnienia funkcjonowania powiatu w sytuacjach kryzysowych;
  5. obsługa administracyjno - biurowa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
  6. organizacja, wyposażenie i utrzymanie w ciągłej gotowości „Powiatowego Magazynu Przeciwpowodziowego oraz Zarządzania Kryzysowego”
  7. realizacja zleconych zadań w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej

W zakresie ochrony informacji niejawnych:

  1. prowadzenie Kancelarii Materiałów Niejawnych Starostwa Powiatowego,
    a w szczególności: zapewnienie ochrony informacji niejawnych:
    a) udostępnianie i wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom posiadającym odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa,
    b) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
    c) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w Kancelarii Materiałów Niejawnych,
    d) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom Starostwa,
    e) wysyłanie i przyjmowanie przesyłek niejawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    f) niszczenie dokumentów niepodlegających przechowywaniu.
  2. prowadzenie dokumentacji spraw załatwionych zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt.
do góry
W niedzielę "Opowieść jako żywa..." na Świętym Krzyżu Zakaz kąpieli w Wilkowie Czekamy na zgłoszenia do nagrody Zapisy na rajd trwają Mamy rabaty. Wypoczywamy taniej Bezpłatny autobus na Św. Krzyż Wakacyjne przerwy w pracy poradni Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Zgnilec amerykański zaatakował pszczoły Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów