Biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego
Biuro bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego
- Kierownik: Grzegorz Wtykło, tel. 41 200 12 47, piętro 2, p. 264, e-mail: ,
Do zakresu działania Biura bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:
W zakresie powszechnego obowiązku obrony:
- planowanie działalności obronnej i składanie corocznych sprawozdań z realizacji zadań obronnych;
- planowanie i realizacja zadań i szkoleń w zakresie obronności w czasie osiągania stanów gotowości obronnej w tym pełnienie stałego dyżuru;
- prowadzenie i aktualizacja dokumentacji planistycznej dotyczącej podwyższania gotowości obronnej oraz „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu kieleckiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;
- przygotowanie i aktualizacja dokumentacji w sprawach doręczania kart powołania i obwieszczeń;
- prowadzenie spraw związanych z „wyłączeniem” i „ustaniem przyczyn wyłączenia” pracowników Starostwa Powiatowego od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
- prowadzenie i aktualizacja dokumentacji planistycznej (HNS - Host Nation Support) oraz realizacja zadań obronnych państwa gospodarza w zakresie pomocy udzielanej przez państwo gospodarza w czasie pokoju, kryzysu i w czasie wojny sojuszniczym siłom zbrojnym i organizacjom;
- planowanie i organizowanie Stanowiska Kierowania i Zapasowego Miejsca Pracy Starosty w warunkach bezpośredniego zagrożenia państwa i w czasie wojny.
W zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej:
- analizowanie potrzeb oraz planowanie środków na realizację zadań;
- udział w organizacji funkcjonowania systemu wykrywania zagrożeń i alarmowania ludności oraz wczesnego ostrzegania mieszkańców Powiatu;
- realizacja zadań związanych z monitorowaniem zagrożeń, ostrzeganiem ludności i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
- realizacja zadań z zakresu szkolenia i popularyzacji ochrony ludności i obrony cywilnej;
- opracowywanie informacji i sprawozdań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
W zakresie zarządzania kryzysowego:
- współpraca i współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego administracji rządowej, samorządowej oraz służbami, inspekcjami i strażami, organizacjami pozarządowymi, urzędami miast i gmin w celu tworzenia i przygotowania warunków do koordynacji działań w zakresie zapobiegania i ograniczania skutków zdarzeń kryzysowych oraz w trakcie działań ratowniczych zmierzających do likwidacji skutków klęsk żywiołowych, zdarzeń masowych i innych zdarzeń o charakterze kryzysowym;
- utrzymanie w ciągłej aktualności wykazu alarmowania osób pełniących określone funkcje w procesie reagowania kryzysowego;
- obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w sytuacjach wymagających jego uruchomienia. Prowadzenie całodobowego dyżuru w centrum oraz utrzymywanie stałej łączności ze służbami ratowniczymi w wypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej;
- opracowywanie i bieżąca aktualizacja „Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego”, oraz innych wymaganych dokumentów operacyjnych niezbędnych do zapewnienia funkcjonowania powiatu w sytuacjach kryzysowych;
- obsługa administracyjno - biurowa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
- organizacja, wyposażenie i utrzymanie w ciągłej gotowości „Powiatowego Magazynu Przeciwpowodziowego oraz Zarządzania Kryzysowego”
- realizacja zleconych zadań w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej
W zakresie ochrony informacji niejawnych:
- prowadzenie Kancelarii Materiałów Niejawnych Starostwa Powiatowego,
a w szczególności: zapewnienie ochrony informacji niejawnych:
a) udostępnianie i wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom posiadającym odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa,
b) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
c) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w Kancelarii Materiałów Niejawnych,
d) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom Starostwa,
e) wysyłanie i przyjmowanie przesyłek niejawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
f) niszczenie dokumentów niepodlegających przechowywaniu. - prowadzenie dokumentacji spraw załatwionych zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt.