Ważne procedury dotyczące rejestracji pojazdów
26 Marca 2020W związku ze stanem epidemii na terytorium RP i zmianami w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Kielcach przedstawiamy procedury, dotyczące rejestracji pojazdów.
Procedura związana z rejestracją pojazdów obowiązująca w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach po złożeniu dokumentów w skrzyni podawczej wyłożonej w Starostwie Powiatowym.
Procedura dotyczy pojazdów nowych oraz pojazdów ciężarowych, które wykorzystywane są do transportu towarów.
Złożenie dokumentów może nastąpić po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu
(dotyczy osób i spraw wymienionych w §1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. z 2020r. poz. 522)).
- Do koperty właściciel pojazdu oprócz wniosku o zarejestrowanie pojazdu, wkłada również wymagane dokumenty (oryginały) oraz dołącza tablice rejestracyjne jeżeli pojazd był w nie wyposażony (tablice powinny być czyste). Dołącza również potwierdzenie przelewu opłaty za rejestrację pojazdu na konto Starostwa Powiatowego w Kielcach. Na wniosku o rejestrację pojazdu właściciel ma obowiązek podać również swój adres e-mail i nr telefonu.
- Po kwarantannie dokumentów trwającej 48 godzin, dokumenty są przydzielane do realizacji dla poszczególnych pracowników, którzy będą rejestrować pojazd.
- Po weryfikacji dokumentów pracownik, rejestruje pojazd albo wzywa właściciela do uzupełnienia braków - wysyłając pismo na podany przez właściciela adres e-mail.
- Właściciel pojazdu brakujące dokumenty wkłada do koperty, na której wpisuje nr sprawy podany na wezwaniu do uzupełnienia dokumentów oraz nazwisko prowadzącego sprawę pracownika.
- Po kwarantannie dokumentów są one przekazywane dla wskazanego na kopercie pracownika i dołączane do akt sprawy zarejestrowanych pod wskazanym numerem.
- Po zarejestrowaniu pojazdu - wydaniu pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych oraz nalepki kontrolnej na szybę pojazdu, pracownik przesyła informację do właściciela pojazdu i podaje mu informacje o dacie wysłania tablic rejestracyjnych wraz z pozwoleniem czasowym i nalepką kontrolną na szybę pojazdu.
W CELU ODBIORU DOWODU REJESTRACYJNEGO I KART POJAZDU, WŁAŚCICIEL POJAZDU:
- Właściciel pojazdu wkłada do koperty pozwolenie czasowe i pozostawia w skrzyni podawczej
- Po kwarantannie dokumentów, są one przydzielane konkretnemu pracownikowi, który prowadzi sprawę rejestracji przedmiotowego pojazdu.
- Po przygotowaniu do wydania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu (jeżeli była wydana) pracownik przesyła informację do właściciela pojazdu i podaje mu informacje o dacie wysłania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu (jeżeli była wydana).