Walczymy o podium w Plauen

8 Marca 2016
Trwają targi w Plauen.

Trwają XXI Międzynarodowe Targi Rolne w niemieckim Plauen w Saksoni, na których powiat kielecki jest jedynym wystawcą z Polski. Nasze stoisko cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Targi Rolne w Plauen są jedną z największych tego typu imprez w Europie. Od lat powiat kielecki reprezentuje na nich nasz kraj. W tym roku powiat reprezentowała na otwarciu delegacja – na czele z wicestarostą kieleckim Zenonem Janusem, członkiem Zarządu Powiatu w Kielcach Markiem Kwietniem oraz naczelnik Wydziału Informacji i Promocji Bożeną Gumułką.

W tym roku stoisko powiatu przyciąga pysznymi miodami z Gospodarstwa Pasiecznego "RYŚ" Ryszarda Szymczucha z Mąchocic Kapitulnych, wyjątkowymi sokami z ogrodu Edyty i Przemysława Kotów z Bielin, których chipsy jabłkowe w zeszłym roku otrzymały złoty medal za najlepszy produkt. Prezentujemy ręcznie rzeźbione świece z pracowni autorskiej "Candelia" w Chmielniku oraz sery, twarożki i masło OSM z Chmielnika. Swoje stoisko ma także firma WIR z Łopuszna. Ich wyroby wędliniarskie to prawdziwy faworyt targów.

- Podczas targów odbywają się pokazy i degustacje tradycyjnych, regionalnych wyrobów spożywczych wystawców. Warto się pochwalić tym, że nasze stoisko wyróżniało się na tle pozostałych, było kolorowe, pełne smacznych produktów, a goście targowi nie mogli się oprzeć naszym smacznym miodom, serom i suchej krakowskiej – mówi Zenon Janus.

Bożena Gumułka dodała, że w tym roku do konkursu o najlepszy produkt, powiat kielecki wystawił aż dwa produkty. – Miód z pasieki Ryszarda Szymczucha oraz kiszkę ziemniaczaną firmy WIR – mówi naczelnik.

Ale udział w targach w Plauen to nie jedyny element współpracy międzynarodowej powiatu kieleckiego. Mamy podpisaną umowę partnerską z powiatem Vogtland z siedzibą w mieście Plauen – Saksonia.

- W sprawie wspólnych zamierzeń edukacyjnych spotkaliśmy się z reprezentantami samorządu niemieckiego Arminem Doerlerem i starostą powiatu Rolfem Keilem - mówi Zenon Janus. – Rozmawialiśmy o wspólnych projektach i kierunkach kształcenia. Placówki oświatowe powiatu będą współpracować ze szkołami z Niemiec w zakresie gastronomii i hotelarstwa. Chcemy podnieść świadomość młodzieży obu krajów, wymienić poglądy i doświadczenia w zakresie usług, by umiejętności które kształcimy stały na jak najwyższym poziomie.

- Odwiedziliśmy niemiecką szkołę leśną. Odpowiadaliśmy na pytania związane z organizacją służb nadzorujących lasy na terenie powiatu. Obracaliśmy się wokół spraw związanych z leśnictwem, zarówno w praktyce jak i teorii – mówi Marek Kwiecień.

Delegacja z powiatu odwiedziła muzeum kosmonautyki. – Na ścianach muzeum, które wybudowało niemieckie starostwo, zobaczyliśmy zdjęcia naszego kosmonauty Mirosława Hermaszewskiego, pierwszego i jedynego w dotychczasowej historii Polaka, który odbył lot w kosmos – mówi Bożena Gumułka.

W tym roku gospodarzem targów jest Francja.

do góry
Jest przetarg na rozbudowę szpitala w Chmielniku Zarząd Powiatu z absolutorium i Wotum Zaufania Dwie "powodziówki" będą remontowane W niedzielę wybierzemy najlepszą potrawę powiatu Bezpłatny autobus na Św. Krzyż Wakacyjne przerwy w pracy poradni Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów