Relacja ze spotkania Koordynatorów Punktów konsultacyjnych i wsparcia psychologiczno-pedagogicznego
12 Lutego 2024W Powiatowym Zespole Szkół w Bodzentynie odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty „Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianiem edukacji włączającej i Świętokrzyskiej Sieci Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego szkół/placówek”.
Organizatorami spotkania było Kuratorium Oświaty w Kielcach, Starostwo Powiatowe w Kielcach, Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bodzentynie oraz Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie.
Gości powitał dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Bodzentynie Piotr Gajek oraz dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bodzentynie Katarzyna Przygodzka. W naradach uczestniczyła dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Kielcach Izabela Dziewięcka.
Podczas szkolenia omówiono zagadnienia związane z ocenianiem ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które zaprezentowane zostały przez specjalistów Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bodzentynie: Justynę Kurczynę - logopedę, oligofrenopedagoga i pedagoga specjalnego oraz Iwonę Skórską - psychologa, tyflopedagog, specjalistę z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z ASD.
W dalszej części spotkania wizytatorzy Kuratorium Oświaty w Kielcach Bożena Kropisz i starszy wizytator Teresa Kmiecik przedstawili wybrane aspekty prawa oświatowego w zakresie dostosowania wymagań edukacyjnych.
Druga część szkolenia obejmowała zajęcia w grupach panelowych poświęconych wypracowywaniu propozycji dostosowań edukacyjnych do określonych niepełnosprawności uczniów.
Na zakończenie spotkania uczestnicy wymieniali swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące opracowywania dostosowań wymagań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Spotkanie, w którym uczestniczyło 43 osoby, służyło także wymianie doświadczeń zawodowych, dyskusji, omawianiu trudnych wątków w praktycznych działaniach nauczycieli.