Radni głosowali na komisji

14 Października 2015
 Radni zebrali się na posiedzeniu komisji

Komisja Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony Przeciwpożarowej, Przeciwpowodziowej i Zapobiegania Innym Zagrożeniom obradowała w kieleckim starostwie.

W posiedzeniu komisji uczestniczyli członek Zarządu Powiatu w Kielcach – Marek Kwiecień oraz skarbnik powiatu - Maria Klusek, która przybliżyła radnym zmiany w budżecie powiatu kieleckiego na 2015 rok oraz uchwałę dotyczącą Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kieleckiego na lata 2015-2028.

Radni tej komisji rozmawiali głównie o przyjętych uchwałach: w sprawie nabycia przez Powiat Kielecki nieruchomości od gminy Łagów w formie darowizny, przyznania dotacji celowej z budżetu powiatu kieleckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym go rejestru zabytków, powierzenia zarządzania drogą powiatową wójtowi Gminy Raków. Przyjęto także program „Współpracy Powiatu Kieleckiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2016 roku.”

Radni przyjęli także uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg granicach administracyjnych Powiatu Kieleckiego i ich parkowanie.

- Jak co roku Rada Powiatu przyjmuje stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym. W związku z obwieszczeniem ministra finansów z dnia 4 sierpnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2016 roku maksymalnych stawek opłat, przygotowany został projekt nowej uchwały – mówił Marek Kwiecień.

Zryczałtowane opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu z drogi przez jednostkę wyznaczoną przez starostę kieleckiego będą wynosić:

  1. rower lub motorower:
    a) za usunięcie – 111zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 19zł
  2. motocykl:
    a) za usunięcie – 219zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 26zł
  3. pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.:
    a) za usunięcie – 480zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 39zł
  4. pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. do 7,5 t.:
    a) za usuwanie – 599zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 51zł
  5. pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t. do 16 t.:
    a) za usunięcie – 848zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 73zł
  6. pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t.:
    a) za usuwanie – 1250zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 134zł
  7. pojazdy przewożące materiały niebezpieczne:
    a) za usunięcie – 1521zł
    b) za każdą dobę przechowywania – 197zł

    Opłaty w sytuacji odstąpienia od usunięcia pojazdów:
  8. w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia – w wysokości 30% kwoty za usunięcie pojazdu,
  9. w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia i podjęcia czynności załadunku pojazdu –  w wysokości 50% kwoty za usunięcie pojazdu.

Stawki opłat zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2016 roku.

Komisja na środowym posiedzeniu Komisja na środowym posiedzeniu
4

Komisja na środowym posiedzeniu

Komisja na środowym posiedzeniu

do góry
W niedzielę "Opowieść jako żywa..." na Świętym Krzyżu Zakaz kąpieli w Wilkowie Czekamy na zgłoszenia do nagrody Zapisy na rajd trwają Mamy rabaty. Wypoczywamy taniej Bezpłatny autobus na Św. Krzyż Wakacyjne przerwy w pracy poradni Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Zgnilec amerykański zaatakował pszczoły Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów