Radni głosowali na komisji
14 Października 2015Komisja Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony Przeciwpożarowej, Przeciwpowodziowej i Zapobiegania Innym Zagrożeniom obradowała w kieleckim starostwie.
W posiedzeniu komisji uczestniczyli członek Zarządu Powiatu w Kielcach – Marek Kwiecień oraz skarbnik powiatu - Maria Klusek, która przybliżyła radnym zmiany w budżecie powiatu kieleckiego na 2015 rok oraz uchwałę dotyczącą Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kieleckiego na lata 2015-2028.
Radni tej komisji rozmawiali głównie o przyjętych uchwałach: w sprawie nabycia przez Powiat Kielecki nieruchomości od gminy Łagów w formie darowizny, przyznania dotacji celowej z budżetu powiatu kieleckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym go rejestru zabytków, powierzenia zarządzania drogą powiatową wójtowi Gminy Raków. Przyjęto także program „Współpracy Powiatu Kieleckiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2016 roku.”
Radni przyjęli także uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg granicach administracyjnych Powiatu Kieleckiego i ich parkowanie.
- Jak co roku Rada Powiatu przyjmuje stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym. W związku z obwieszczeniem ministra finansów z dnia 4 sierpnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2016 roku maksymalnych stawek opłat, przygotowany został projekt nowej uchwały – mówił Marek Kwiecień.
Zryczałtowane opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu z drogi przez jednostkę wyznaczoną przez starostę kieleckiego będą wynosić:
- rower lub motorower:
a) za usunięcie – 111zł
b) za każdą dobę przechowywania – 19zł - motocykl:
a) za usunięcie – 219zł
b) za każdą dobę przechowywania – 26zł - pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.:
a) za usunięcie – 480zł
b) za każdą dobę przechowywania – 39zł - pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. do 7,5 t.:
a) za usuwanie – 599zł
b) za każdą dobę przechowywania – 51zł - pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t. do 16 t.:
a) za usunięcie – 848zł
b) za każdą dobę przechowywania – 73zł - pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t.:
a) za usuwanie – 1250zł
b) za każdą dobę przechowywania – 134zł - pojazdy przewożące materiały niebezpieczne:
a) za usunięcie – 1521zł
b) za każdą dobę przechowywania – 197zł
Opłaty w sytuacji odstąpienia od usunięcia pojazdów: - w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia – w wysokości 30% kwoty za usunięcie pojazdu,
- w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia i podjęcia czynności załadunku pojazdu – w wysokości 50% kwoty za usunięcie pojazdu.
Stawki opłat zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2016 roku.