Przyjazny i dostępny urząd
2 Grudnia 2015Od kilku dni w Starostwie Powiatowym w Kielcach działa system wzywania pomocy Call – Hear dla osób potrzebujących wsparcia.
- Specjalnie dla niepełnosprawnych ruchowo i innych osób potrzebujących pomocy w poruszaniu się, wprowadziliśmy system Call-Hear. Informuje on, gdy w budynku lub przed wejściem znajduje się osoba potrzebująca naszego wsparcia – tłumaczy Małgorzata Socha, naczelnik Wydziału Obsługi Infrastruktury.
System ułatwia zatem dostęp do lokalu każdemu, kto ma trudności w samodzielnym poruszaniu się. Z tak zwanego przywoławcza mogą korzystać także osoby starsze i matki z dziećmi w wózkach. Urządzenie zamontowane jest przy głównych drzwiach wejściowych do budynku oraz od strony ulicy Wrzosowej.
Osoba potrzebująca wsparcia naciska przycisk i czeka na pojawienie się pracownika kieleckiego starostwa. - Pracownik pomoże wymagającemu klientowi w poruszaniu się po budynku. Zaprowadzi lub wskaże miejsce jego wizyty – dodaje Socha.
Warto zaznaczyć, że Budynek Starostwa Powiatowego w Kielcach jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się poprzez brak progów, szerokie drzwi wejściowe i windy wewnętrzne.