Program szkoleniowy w Chorwacji
2 Maja 2022Międzynarodowy krótkoterminowy program szkoleniowy ASPE miał na celu poznanie chorwackiego modelu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymianę dobrych praktyk w zakresie edukacji włączającej oraz rozwijania praktycznych umiejętności w zakresie kształtowania u uczniów ze SPE kompetencji kluczowych.
Szczegółowe zagadnienia merytoryczne omawiane w poszczególnych dniach krótkiego programu szkoleniowego zostały ustalone w ramach spotkań partnerskich online, zorganizowanych za pośrednictwem komunikatora ZOOM:
Dzień 1:
Spotkanie plenarne;
Prezentacja uczestników szkolenia;
Zajęcia wykładowo - warsztatowe: Zdolność - Charakterystyka i profile dzieci/uczniów uzdolnionych, umiejętność XXI wieku - kreatywność i jak do niej zachęcać? - prowadzący - przedstawiciele Stowarzyszenia „Wiatr na plecy”;
Warsztaty - część I - praca w zespołach projektowych - Opracowanie drugiej części Poradnika dla nauczycieli oraz modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia zdolnego.
Dzień 2:
Wizyta w Centrum Robotów w Krapinie;
Dziedzina STEM - Jak pracować z uzdolnionymi uczniami w robotyce? Przykłady wykorzystania TIK w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;
Wizyta w Muzeum Krapińskich Neandertalczyków - przykłady dobrych praktyk dotyczących rozwijania pasji i zainteresowań edukacyjnych uczniów zdolnych;
Wizyta szkoleniowa w Szkole Przyrody „Tragec” Gorjakowo - Jak łączyć uzdolnione dzieci z naturą?
Formy i metody pracy z uczniami zdolnymi w zakresie STEM.
Dzień 3:
Warsztaty szkoleniowe prowadzone przez nauczycieli i uczniów Szkoły Zawodowej Bedekovcina;
Laboratorium Chemii Stosowanej - prezentacja i warsztaty;
Wizyta w Szkole Podstawowej w Marija Bystrica - formy i metody pracy z uczniami zdolnymi w szkole podstawowej - wymiana dobrych praktyk;
Dzień 4:
Udział Uczestników w seminarium szkoleniowym prowadzonym przez prof. dr hab. sc. Vladimira Takšić specjalistę w zakresie inteligencji emocjonalnej, który zyskał międzynarodowe uznanie dzięki testom i kwestionariuszom inteligencji emocjonalnej i kompetencji, przetłumaczonym na około trzydzieści języków o szerokim zakresie zastosowania;
Wizyta w Giftedness Center Rijeka - FFRI - zajęcia wykładowo - warsztatowe;
Dzień 5:
Wizyta w Science Park, interaktywna i zabawna droga przez świat nauki - ciekawostki z dziedziny nauk przyrodniczych: przykłady dobrych praktyk w zakresie pozaszkolnych zajęć wspierających rozwój ucznia zdolnego;
Wizyta w Młodzieżowym Ośrodku Ribnjak - prezentacja zajęć z uzdolnionymi dziećmi, współpraca z rodzicami, poradnictwo dla rodziców/opiekunów prawnych na temat uzdolnień, wystawa plastyczna prac wykonanych przez młodzież;
Warsztaty - część II - kontynuacja prac w grupach roboczych nad opracowaniem drugiej części poradnika dla nauczycieli oraz drugiego modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia zdolnego. Określenie harmonogramu pracy w krajach partnerskich oraz sposobów i schematu oceny opracowanych części kursów krajowych i międzynarodowych.
Prezentacja rezultatów wypracowanych w poszczególnych grupach roboczych, dyskusja.
Podsumowanie wyjazdu szkoleniowego do Chorwacji, ewaluacja. Wręczenie certyfikatów Uczestnikom mobilności.
Cele programu szkoleniowego:
- poszerzenie wiedzy uczestników w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia zdolnego;
- podniesienie jakości pracy placówek, zaangażowanych w projekt, poprzez adaptację nowych rozwiązań, będących wynikiem wymiany międzynarodowych doświadczeń w zakresie diagnozowania i wspierania ucznia ze SPE w szkole ogólnodostępnej.
- wykorzystanie zagranicznych doświadczeń na gruncie własnej placówki;
- poznanie zagranicznych rozwiązań w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK
w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;
- zapoznanie kadry kierowniczej poszczególnych placówek z systemami edukacyjnymi, modelami edukacji włączającej i metodami nauczania funkcjonującymi w kraju partnerskim.
Rezultaty:
- wzrost poziomu wiedzy 24 uczestników w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia zdolnego;
- wzrost poziomu wiedzy w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;
- wzrost jakości pracy placówek zaangażowanych w projekt;
- wypracowanie kursu e-learningowego - modułu poświęconego uczniowi zdolnemu;
- opracowanie poradnika dla nauczycieli - części poświęconej uczniowi zdolnemu.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Aktualności | ||||
2022-11-21 |
Sprawozdanie_z_wizyty_w_Chorwacji_20-25.03.22.pdf
ilość pobrań: 155
|
Sprawozdanie_z_wizyty_w_Chorwacji_20-25.03.22.pdf 0.93MB | zobacz |