Program szkoleniowy w Chorwacji

2 Maja 2022

Międzynarodowy krótkoterminowy program szkoleniowy ASPE miał na celu poznanie chorwackiego modelu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymianę dobrych praktyk w zakresie edukacji włączającej oraz rozwijania praktycznych umiejętności w zakresie kształtowania u uczniów ze SPE kompetencji kluczowych.

Szczegółowe zagadnienia merytoryczne omawiane w poszczególnych dniach krótkiego programu szkoleniowego zostały ustalone w ramach spotkań partnerskich online, zorganizowanych za pośrednictwem komunikatora  ZOOM:

Dzień 1:

Spotkanie plenarne;
Prezentacja uczestników szkolenia;
Zajęcia wykładowo - warsztatowe: Zdolność - Charakterystyka i profile dzieci/uczniów uzdolnionych, umiejętność XXI wieku - kreatywność i jak do niej zachęcać? - prowadzący - przedstawiciele  Stowarzyszenia „Wiatr na plecy”;
Warsztaty - część I - praca w zespołach projektowych - Opracowanie drugiej części Poradnika dla nauczycieli oraz modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia zdolnego.

Dzień 2:

Wizyta w Centrum Robotów w Krapinie;

Dziedzina STEM - Jak pracować z uzdolnionymi uczniami w robotyce? Przykłady wykorzystania TIK w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

Wizyta w Muzeum Krapińskich Neandertalczyków - przykłady dobrych praktyk dotyczących rozwijania pasji i zainteresowań edukacyjnych uczniów zdolnych;

Wizyta szkoleniowa w Szkole Przyrody „Tragec” Gorjakowo - Jak łączyć uzdolnione dzieci  z naturą?
Formy i metody pracy z uczniami zdolnymi w zakresie STEM.

Dzień 3:

Warsztaty szkoleniowe prowadzone przez nauczycieli i uczniów Szkoły Zawodowej Bedekovcina;
Laboratorium Chemii Stosowanej - prezentacja i warsztaty;
Wizyta w Szkole Podstawowej w Marija Bystrica - formy i metody pracy z uczniami zdolnymi w szkole podstawowej - wymiana dobrych praktyk;

Dzień 4:

Udział Uczestników w seminarium szkoleniowym prowadzonym przez prof. dr hab. sc. Vladimira Takšić specjalistę w zakresie inteligencji emocjonalnej,  który zyskał międzynarodowe uznanie dzięki testom i kwestionariuszom inteligencji emocjonalnej i kompetencji, przetłumaczonym na około trzydzieści języków o szerokim zakresie zastosowania;

Wizyta w Giftedness Center Rijeka - FFRI - zajęcia wykładowo - warsztatowe;

Dzień 5:

Wizyta w Science Park, interaktywna i zabawna droga przez świat nauki - ciekawostki  z dziedziny nauk przyrodniczych: przykłady dobrych praktyk w zakresie pozaszkolnych zajęć wspierających rozwój ucznia zdolnego;
Wizyta w Młodzieżowym Ośrodku Ribnjak - prezentacja zajęć z uzdolnionymi dziećmi, współpraca z rodzicami, poradnictwo dla rodziców/opiekunów prawnych na temat uzdolnień, wystawa plastyczna prac wykonanych przez młodzież;
Warsztaty - część II - kontynuacja prac w grupach roboczych nad opracowaniem drugiej części poradnika dla nauczycieli oraz drugiego modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia zdolnego. Określenie harmonogramu pracy w krajach partnerskich oraz sposobów i schematu oceny opracowanych części kursów krajowych i międzynarodowych.
Prezentacja rezultatów wypracowanych w poszczególnych grupach roboczych, dyskusja.

Podsumowanie wyjazdu szkoleniowego do Chorwacji, ewaluacja. Wręczenie certyfikatów Uczestnikom mobilności.

 Cele programu szkoleniowego:

 - poszerzenie  wiedzy uczestników w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia zdolnego;

 - podniesienie jakości pracy placówek, zaangażowanych w projekt, poprzez adaptację nowych rozwiązań, będących wynikiem wymiany międzynarodowych doświadczeń w zakresie diagnozowania i wspierania ucznia ze SPE  w szkole ogólnodostępnej.

 - wykorzystanie zagranicznych doświadczeń na gruncie własnej placówki;

 - poznanie zagranicznych rozwiązań w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK
w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

 - zapoznanie kadry kierowniczej poszczególnych placówek z systemami edukacyjnymi, modelami edukacji włączającej i metodami nauczania funkcjonującymi w kraju partnerskim.

 Rezultaty:

 - wzrost poziomu wiedzy 24 uczestników w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia zdolnego;

 - wzrost poziomu wiedzy w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

 - wzrost jakości pracy placówek zaangażowanych w projekt;

 - wypracowanie kursu e-learningowego - modułu poświęconego uczniowi zdolnemu;

 - opracowanie poradnika dla nauczycieli  -  części poświęconej uczniowi zdolnemu.

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Aktualności
pdf 2022-11-21 Sprawozdanie_z_wizyty_w_Chorwacji_20-25.03.22.pdf
ilość pobrań: 134
Sprawozdanie_z_wizyty_w_Chorwacji_20-25.03.22.pdf 0.93MB zobacz

do góry
Zapraszamy na kontrolę świateł samochodowych Rozbudowa szpitala w Chmielniku staje się faktem Rodziny zastępcze poszukiwane Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów