Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela coraz więcej porad

19 Grudnia 2022

Porady konsumenckie, ale także wystąpienia pisemne do przedsiębiorców, czy do instytucji zajmujących się ochroną konsumentów, prowadzenie spraw sądowych, spotkania z konsumentami. Cały wachlarz bezpłatnych usług dla mieszkańców powiatu prowadzi Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kielcach.Zakupy w sklepie

Od 2018-2022 roku, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kielcach, udzielił w sumie 7 552 różnego rodzaju porad konsumenckich. Najwięcej, bo aż 1732 - w 2020 roku.

Na uwagę zasługuje to, że w 2019 roku, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, między innymi, wystosował komunikat ostrzegający konsumentów o zagrożeniach, dotyczący sprzedaży poza lokalem towarów i usług zdrowotnych. Zainicjował także porozumienie między Sądem Okręgowym w Kielcach, a Powiatem Kieleckim w sprawie współpracy w zakresie edukacji konsumenckiej polegającej na wspólnej edukacji konsumentów oraz nieodpłatnych szkoleniach. Ponadto w tym samym roku został wyróżniony przez Prezesa UOKiK za zasługi na rzecz ochrony konsumentów - jako jedyny z województwa świętokrzyskiego.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów podlega bezpośrednio Staroście. Do jego zakresu działania należy w szczególności:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;

  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;

  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;

  4. współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;

  5. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych;

  6. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą do toczącego się postępowania, w sprawach o ochronę interesów konsumentów;

  7. przekazywanie na bieżąco Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizacja problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;

  8. przedkładanie Staroście do zaopiniowania rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz przekazanie go Prezesowi UOKiK w terminie 7 dni od zaopiniowania przez Starostę.

 

 

do góry
Jest przetarg na rozbudowę szpitala w Chmielniku Zarząd Powiatu z absolutorium i Wotum Zaufania Dwie "powodziówki" będą remontowane W niedzielę wybierzemy najlepszą potrawę powiatu Bezpłatny autobus na Św. Krzyż Wakacyjne przerwy w pracy poradni Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów