Podjęte działania dają efekty! Wydział Komunikacji i Transportu realizuje więcej spraw
2 Kwietnia 2021Siedem dni oczekiwania, bez kolejek, w dogodnym dla klienta czasie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa - tak obecnie wygląda obsługa klientów Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kielcach.
- To dla nas dowód, że wszelkie wprowadzone przez nas działania w 2020 roku służące lepszej obsłudze klientów Wydziału Komunikacji i Transportu przynoszą oczekiwane rezultaty. Dzięki nim rozwiązaliśmy problem kolejek i długiego czasu oczekiwania na wizytę w urzędzie - mówi członek Zarządu Powiatu w Kielcach Cezary Majcher.
Analizując dane z pierwszego kwartału 2021 roku można również zauważyć wzrost liczby spraw załatwianych przez Wydział Komunikacji. Porównując dane z rokiem 2019, czyli przed wybuchem pandemii koronawirusa, widoczny jest wzrost liczby realizowanych czynności administracyjnych o 26 proc.
- Wszystkie wprowadzone przez nas usprawnienia związane z pandemią wpłynęły również na liczbę załatwianych spraw. W tym roku w pierwszym kwartale zrealizowaliśmy 2894 sprawy, a w 2019 roku - 2160. Warto tutaj wspomnieć, że Wydział realizuje więcej zadań niż w 2019 r., choćby rejestrację umów sprzedaży samochodów - zauważa Cezary Majcher.
Przypomnijmy, jednym z usprawnień w obsłudze klienta było wprowadzenie internetowego systemu rejestracji wizyty. Mieszkaniec powiatu kieleckiego może umówić spotkanie w siedzibie starostwa albo w jednej z filii Wydziału. Kolejnym wprowadzanym udogodnieniem była zmiana miejsca wydawania praw jazdy i dowodów rejestracyjnych. Dokumenty można odbierać w specjalnie wyznaczonych okienkach przy Biurze Obsługi Klienta. Wydłużono także czas pracy poświęcony na obsługę klientów.