Po raz czwarty najlepsi !
3 Stycznia 2011Już po raz czwarty powiat kielecki zajął pierwsze miejsce w ogólnopolskim rankingu powiatów prowadzonym przez Związek Powiatów Polskich. Otrzymał również tytuły ?Dobry Polski Samorząd 2011? oraz Super Powiat.
- To dla nas wspaniała informacja, bowiem rywalizacja była bardzo zacięta, do ostatniej chwili zmieniała się czołówka rankingu ? mówi starosta kielecki ? Zdzisław Wrzałka.- Poza tym w tym roku ZPP wyostrzył kryteria przyznawania punktów w rankingu, pojawiły się kategorie, którym trudno było sprostać. A jednak udało się po raz czwarty zająć najwyższą lokatę.
Starosta Wrzałka podkreśla, że ten sukces jest potwierdzeniem tego, że ubiegły rok obfitował w powiecie kielecki w wiele ważnych przedsięwzięć ( m.in. inwestycje drogowe, działania w zakresie ekologii). Jak dodaje, zajęcie już po raz czwarty pierwszego miejsca nie byłoby możliwe, gdyby nie zaangażowanie całego zespołu Starostwa Powiatowego.
Ogółem powiat kielecki zdobył 35811 punktów, najwięcej za ? środki finansowe pozyskane z Unii Europejskiej oraz funduszy krajowych. Wysoko punktowane były także działania w zakresie energii odnawianej oraz pracownie multimedialne w placówkach oświatowych, certyfikaty ( ISO 9001, ISO 27001), uchwalenie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz strategii rozwoju. Bardzo wysoko zostały ocenione także nasze działania nastawione na poprawę obsługi mieszkańców.
Ogólnopolski Ranking Związku Powiatów Polskich to jedyny w Polsce tego rodzaju ranking samorządów zarządzany na bieżąco przez ekspertów w trybie on-line.
Samorządy sklasyfikowane w rankingu są oceniane przez ekspertów ZPP według kilkudziesięciu kryteriów takich jak: działania proinwestycyjne i prorozwojowe; rozwiązania poprawiające jakość obsługi mieszkańca oraz funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego; rozwój społeczeństwa informacyjnego; rozwój społeczeństwa obywatelskiego; umacnianie systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji; promocja rozwiązań ekoenergetycznych, proekologicznych i prozdrowotnych; współpraca krajowa i międzynarodowa; działania promocyjne.