PUP wznawia bezpośrednią obsługę klienta
10 Maja 2021Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach informuje, że od poniedziałku 10 maja wznawia bezpośrednią obsługę klienta w reżimie sanitarnym.
W celu ustalenia terminu i godziny wizyty w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach oraz Lokalnych Punktach Informacyjno - Konsultacyjnych urząd zachęca do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z pracownikami.
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, bezpośrednia obsługa klienta będzie odbywała się w ograniczonym zakresie:
- stawiennictwa osób bezrobotnych celem potwierdzenia gotowości do podjęcia zatrudnienia:
obsługa osób bezrobotnych/poszukujących pracy w Referacie Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego w Centrum Aktywizacji Zawodowej odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w godz. 7.15 - 14.45, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem urzędu. Uzgadniając bezpośrednią wizytę pracownik wskaże jej termin (dzień i godzinę).
- rejestracji osób bezrobotnych / poszukujących pracy:
Nadal zachęcamy do korzystania z możliwości dokonania rejestracji w formie elektronicznej przy użyciu profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Osoba, która nie dysponuje profilem zaufanym, a ma dostęp do konta elektronicznego w banku, ma możliwość założenia profilu zaufanego bez wychodzenia z domu. Szczegółowe informacje TUTAJ.
Urząd odpowiadając na potrzeby klientów, którzy nie posiadają Profilu Zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego, mają możliwość rejestracji w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach przy ul. Kolberga 4 oraz w Lokalnych Punktach Informacyjno- Konsultacyjnych wyłącznie po uprzednim telefonicznym lub osobistym ustaleniu terminu i godziny wizyty:
Punkt Obsługi Klienta w Kielcach - tel. 41-367-11-01 lub 41-367-11-02.
Kontakt do Lokalnych Punktów Informacyjno- Konsultacyjnych TUTAJ.
- obsługa pracodawców w zakresie zatrudnienia cudzoziemców:
Sprawy związane z zatrudnianiem cudzoziemców są załatwiane za pośrednictwem platformy praca.gov.pl (przesyłanie wniosków i załączników do dokumentów). Bezpośrednia obsługa klienta jest możliwa po uprzednim kontakcie telefonicznym:
- wnioski o wpis do ewidencji oświadczeń: 41 367-11-42 lub 41 367-11-48,
- wnioski o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 41 367-11-45 lub 41-367-11-78.
- sprawy dotyczące dofinansowań związanych ze skutkami COVID-19:
Wnioski o udzielenie dotacji dla małych i mikroprzedsiębiorstw z określonych branż należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. Dodatkowe informacje w sprawie ww. formy wsparcia można uzyskać pod numerami telefonów:
41 367-11-74, 41 367-16-16, 41 367-16-40
Ogólne zasady związane z bezpośrednią obsługą klienta w urzędzie:
1. Wizyty klientów w urzędzie możliwe są od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.15 do 14.30. Możliwość składania dokumentów w Punkcie Obsługi Klienta do godziny 14.30.
- Podczas wizyty w urzędzie konieczne jest przestrzeganie wymogów sanitarnych, wynikających z przepisów prawa, tj. w zakresie:
- dezynfekcji rąk po wejściu do budynku (zaleca się zakładanie rękawiczek jednorazowych),
- obowiązku noszenia maseczki zasłaniającej nos i usta.
- Osoby wchodzące do urzędu są zobowiązane do poinformowania pracownika Punktu Obsługi Klienta o celu wizyty.
Urząd zachęca klientów do załatwiania spraw:
- zdalnie:
- przy wykorzystaniu usług elektronicznych wymienionych TUTAJ;
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki e-PUAP;
- telefonicznie (książka telefoniczna);
- pocztą tradycyjną - Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach ul. Kolberga 4, 25-620 Kielce.