Mianowania dla nauczycieli
26 Sierpnia 201510 nauczycieli z powiatowych placówek oświatowych otrzymało akty nadania awansu zawodowego.
Pedagodzy odebrali zaświadczenia potwierdzające pomyślne zdanie egzaminu zawodowego na wyższy stopień awansu zawodowego z rąk starosty kieleckiego - Michała Godowskiego i wicestarosty Zenona Janusa.
- Dzisiejszy dzień jest wyjątkowy i szczególny dla państwa. Wieloletni proces awansu, który rozpoczęliście kilka lat temu, zaowocował tytułem nauczyciela mianowanego. To z pewnością mobilizuje do dalszej, owocnej pracy. Życzę dalszej satysfakcji z wykonywanych obowiązków – mówił starosta Michał Godowski.
- Cieszę się, że kolejni pedagodzy ze szkół powiatowych zdobyli tytuł nauczyciela mianowanego - dodał wicestarosta Zenon Janus.
Na zakończenie spotkania nauczyciele podzielili się swoimi spostrzeżeniami z pracy pedagogicznej.
Stopień nauczyciela mianowanego otrzymali:
1. Martyna Paprocka – pedagog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Piekoszowie;
2. Aneta Węgrzyn – nauczyciel historii w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5
w Łopusznie;
3. Agnieszka Halina Maturlak – nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie w Zespole Szkół Nr 8 w Nowej Słupi;
4. Joanna Ewa Juszczak - nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Nr 3 w Chmielniku;
5. Elżbieta Barbara Dąbrowska – pedagog w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Rembowie;
6. Barbara Rejnowicz – nauczyciel języka angielskiego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Rembowie;
7. Paulina Inez Cieślik – wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Rembowie;
8. Monika Durlej – Stawiarska - wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Rembowie;
9. Aneta Wersocka – pedagog w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Podzamczu;
10. Sebastian Dąbrowski - wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Podzamczu.
Obecny system awansu zawodowego został wprowadzony w 2000 r., jako jeden z elementów reformy oświatowej i zastąpił stary system związany ze zdobywaniem stopni specjalizacji zawodowych. Od tego momentu każdy młody nauczyciel wkracza na ścieżkę awansu zawodowego i rozpoczynając pracę staje się najpierw nauczycielem stażystą, a następnie kontraktowym, mianowanym, aż do najwyższego stopnia tj. nauczyciela dyplomowanego. Wieloletni proces awansu zawodowego nauczyciela jest ściśle związany z procesem rozwoju szkoły, a dyrektor pełni w nim rolę wspomagającą wszechstronny rozwój nauczyciela.