Konsument powinien wiedzieć, ile zapłaci!

14 Sierpnia 2024

Prawo do informacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumenta. Konsument powinien wiedzieć, ile zapłaci!

W celu sprawdzenia, jak w rzeczywistości przestrzega się powyższego uprawnienia Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę cen na parkingach i myjniach samochodowych. Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów spośród 209 przedsiębiorców poddanych kontroli Inspekcji Handlowej w całej Polsce blisko 23 proc. nie zadbało o prawidłowe informowanie konsumentów o cenach świadczonych usług. Nieprawidłowości polegały m.in. na braku cenników, niejednoznacznych lub nieczytelnych  cenach dla nadjeżdżających kierowców.

W związku z powyższym warto przypomnieć, że konsument nie może mieć utrudnionego dostępu do cennika usług, który musi być widoczny, niebudzący wątpliwości, jednoznaczny i umożliwiający porównanie cen.

Za brak należytego informowania konsumentów o cenach świadczonych usług przedsiębiorcy grozi kara do 20 tys. zł. O sytuacjach takich należy poinformować Inspekcję Handlową (w przypadku powiatu kieleckiego- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach.

W sprawach związanych m.in.  z ograniczaniem sposobu składania reklamacji, niesłusznym naliczaniem dodatkowych opłat parkingowych, niewłaściwym wykonywaniem usług przez przedsiębiorców mieszkańcy powiatu kieleckiego mogą zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kielcach (Starostwo Powiatowe pokój 204, nr tel. 41 200 12 80, ).   

do góry
Rozpoczynamy zbiórkę dla rodaków z Wileńszczyzny Zapraszamy na kontrolę świateł samochodowych Kombatanci współpracują z Archiwum Państwowym "Piekoszowianie" obchodzą okrągły jubileusz Rodziny zastępcze poszukiwane Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów