Karty - ważne do końca czerwca

2 Grudnia 2014

 

30 czerwca 2015 r. tracą ważność karty parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym zmieniły się zasady wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych i placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją niepełnosprawnych.

Obowiązek wydawania kart parkingowych spoczywa na przewodniczącym powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności. Wydawana jest ona wyłącznie:

→ osobie niepełnosprawnej ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się,

→ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia i ma znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się,

→ placówkom zajmującym się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych, mających znaczne ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.

 

Osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności będą mogły otrzymać kartę parkingową na podstawie orzeczenia wydanego po 1 lipca 2014 r. jedynie w przypadku ustalenia przyczyny niepełnosprawności oznaczonej symbolem 04-O (choroby narządu wzroku), 05-R (upośledzenie narządu ruchu) lub 10-N (choroba neurologiczna) i stwierdzenia znacznie ograniczonych możliwości w samodzielnym poruszaniu się i przemieszczaniu. Osoby posiadające orzeczenie wydane przed 1 lipca 2014 r. muszą ponownie ubiegać się o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności w celu uzyskania wskazania do otrzymania karty parkingowej.

Osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym otrzymają kartę na podstawie - orzeczenia o stopniu niepełnosprawności albo na podstawie orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień, wydanego od 1 lipca 2014 r. - zawierającego wskazanie w zakresie karty parkingowej.

Wyjątek stanowią osoby posiadające orzeczenie ze znacznym stopniem i przyczyną niepełnosprawności : 10-N, 05-R, 04-O wydane przed 1 lipca 2014 r. – ci niepełnosprawni mogą otrzymać kartę bez ponownego wydawania orzeczenia.

Natomiast osoby niepełnosprawne z lekkim stopniem niepełnosprawności  od 1 lipca 2014 r. nie są uprawnione do uzyskania takiej karty. Od lipca 2014 r. karta parkingowa wydawana jest wyłącznie na czas określony tj. na czas ważności orzeczenia, ale nie dłużej niż na 5 lat. Karty dla placówek wydawane są na okres nie dłuższy niż 3 lata.

Wniosek o wydanie karty należy złożyć do przewodniczącego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kielcach – ul. Wrzosowa 44, poziom 0), pokój 56, tel. 41 200 16 39.

Do wniosku dołącza się: orzeczenie o niepełnosprawności, dowód wpłaty 21 zł, aktualną fotografię o wymiarach 35x45, oświadczenie o posiadaniu prawa do sprawowania odpowiednio władzy rodzicielskiej, opieki lub kurateli (w przypadku osób poniżej 18. roku życia, ubezwłasnowolnionych całkowicie lub ubezwłasnowolnionych częściowo).

Jeżeli karta parkingowa została wydana przed 1 lipca 2014 r. bezterminowo, to utraci swoją ważność 30 czerwca 2015 r. Podobnie, gdy została wydana na czas określony. Kartę taką należy umieścić za przednią szybą samochodu.

do góry
W niedzielę "Opowieść jako żywa..." na Świętym Krzyżu Zakaz kąpieli w Wilkowie Czekamy na zgłoszenia do nagrody Zapisy na rajd trwają Mamy rabaty. Wypoczywamy taniej Bezpłatny autobus na Św. Krzyż Wakacyjne przerwy w pracy poradni Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Zgnilec amerykański zaatakował pszczoły Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów