Jesteśmy przyjaźni dla klientów

27 Lipca 2015

 

Certyfikat "Przyjazny Urząd" w Społecznym Ratingu Jakości Pracy Urzędów i Obsługi Klienta, będący wyrazem uznania naszych klientów, otrzymało Starostwo Powiatowe w Kielcach.

Regionalny Ośrodek Badania Opinii Publicznej – „Dobra Opinia” do udziału w 1. edycji Społecznego Ratingu Jakości Pracy Urzędów i Obsługi Klienta „Przyjazny Urząd 2015” zaprosił kilka samorządów z Kielc, Ostrowca Świętokrzyskiego, Starachowic, Jędrzejowa i Końskich.

W lipcu w siedzibie naszego urzędu ankieterzy przeprowadzili bezpośrednie badanie opinii klientów na grupie 100 osób, wykorzystując do tego specjalnie przygotowany kwestionariusz z zestawem jednakowych pytań. Pytania dotyczyły między innymi ogólnej oceny funkcjonowania naszego urzędu, oceniano także pracę urzędników czy jakość obsługi klienta. Pod lupę wzięto także stronę internetową. Oceniano poziom dostosowania budynku urzędu dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Odpowiedzi na pytania ujęto w formie szkolnej skali 1-6, która stanowiła zarazem podstawę mechanizmu punktacji. Po zsumowaniu punktów z wszystkich ankiet wystawiono ogólną ocenę ratingową dla jednostki.

Nasz urząd uzyskał wysoką ocenę ratingową 4 ++. Ankietowani wysoko ocenili pracę urzędników w zakresie ich kompetencji, kultury osobistej oraz gotowości do pomocy. Dobrze recenzowano jakość obsługi w naszym urzędzie. Równie pochlebnie oceniono jakość obsługi w zakresie między innymi tempa załatwiania spraw, warunków lokalowych, godzin otwarcia urzędu, dojazdu do siedziby, liczby miejsc parkingowych, oznakowania wydziałów i pokoi czy możliwości uzyskania szybkiej informacji o sposobie załatwienia sprawy.

- Nasz urząd bardzo chętnie poddał się ocenie – mówi starosta kielecki, Michał Godowski. - Cieszymy się, że obsługa klienta w naszym urzędzie stoi na wysokim poziomie. Warto wspomnieć o innych nagrodach przyznanych naszemu urzędowi, jak tytuł „Super Powiat” w Ogólnopolskim Rankingu Związku Powiatów Polskich.

- Rating pozwolił spojrzeć na działalność urzędu przez pryzmat osobistych doświadczeń klientów. Uwzględniając sugestie płynące ze strony społecznej każdy z włodarzy może wprowadzić ewentualne korekty bądź podkreślić mocne punkty jednostki, której pracę nadzoruje. Co istotne, w Ratingu wbudowano narzędzie ewaluacji. Dzięki temu istnieje możliwość dokonywania rokrocznie oceny działań podejmowanych w ramach zwiększania poziomu satysfakcji klienta – mówi Paweł Więcek, pomysłodawca Ratingu „Przyjazny Urząd” oraz właściciel Regionalnego Ośrodka Badania Opinii Publicznej „Dobra Opinia”.

Wszystkim uczestniczącym w ocenie naszego urzędu serdecznie dziękujemy! Wynik ankiety pozwoli na nam usprawnienie naszej pracy i podniesienie standardów obsługi.

 

 

do góry
W niedzielę "Opowieść jako żywa..." na Świętym Krzyżu Zakaz kąpieli w Wilkowie Czekamy na zgłoszenia do nagrody Zapisy na rajd trwają Mamy rabaty. Wypoczywamy taniej Bezpłatny autobus na Św. Krzyż Wakacyjne przerwy w pracy poradni Starostwo Powiatowe w poniedziałki pracuje dłużej Zgnilec amerykański zaatakował pszczoły Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów