Boom na rejestracje
3 Lipca 2015
Wydział Komunikacji i Transportu kieleckiego starostwa przeżywa prawdziwe oblężenie. Rejestrujemy coraz więcej pojazdów i wydajemy praw jazdy.
- Działający od kilku miesięcy elektroniczny system kolejkowania dla spraw związanych z rejestracją pojazdów bardzo usprawnił pracę Wydziału Komunikacji i Transportu – mówi Józef Szczepańczyk, członek Zarządu Powiatu w Kielcach. – Wprowadzone rozwiązanie pozwala elastyczniej zarządzać ruchem interesantów, dzięki czemu znacznie skrócił się czas oczekiwania w kolejce do okienka.
Od początku tego roku Wydział Komunikacji i Transportu załatwił ponad 113 tys. spraw. Obsłużył już kilkanaście tysięcy interesantów. Na przykład, w kwietniu 2015 roku odnotowano ponad 24 tys. spraw, w porównaniu do kwietnia roku ubiegłego to ponad cztery tysiące więcej. - Średnio na godzinę w naszym wydziale sprawę załatwia blisko sto osób. Średni czas oczekiwania wynosi obecnie tylko około 8 minut. Nie bez znaczenia jest również pora dnia. Od 10.30 do 13.30 interesantów mamy najwięcej. Co ważne, nie ma potrzeby, by nasi interesanci musieli stawiać się w siedzibie Starostwa Powiatowego wcześnie rano, przed rozpoczęciem pracy urzędników – mówi Henryk Stróżecki, naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu.
Referat Rejestracji Pojazdów, w kwietniu 2015 roku załatwił ponad 11 500 spraw, wydał 1500 dowodów rejestracyjnych. W porównaniu do kwietnia 2014 spraw w tym referacie było o 2 tysiące więcej i zdecydowanie więcej wydaliśmy dowodów rejestracyjnych. Zdecydowanie więcej spraw załatwia również Referat Ruchu Drogowego. - Więcej wydajemy praw jazdy – mówi Henryk Stróżecki.
Józef Szczepańczyk podkreśla także, że działających w powiecie kieleckim siedem filii Wydziału Komunikacji i Transportu (Strawczynie, Bodzentynie, Nowej Słupi, Łagowie, Rakowie, Chmielniku i Bielinach) odnotowuje miesięcznie ponad sto spraw więcej niż w roku ubiegłym.
Referat Ruchu Drogowego, gdzie możemy odebrać prawo jazdy, obsługuje sześć stanowisk, zaś Referat Rejestracji Pojazdów – 16 stanowisk. By zostać obsłużonym przez pracownika merytorycznego należy po odebraniu biletu z numerem klienta, który drukujemy za pomocą urządzenia z czytelnym ekranem, znajdującego się przy wejściu w holu na poziomie -1. Na każdym bilecie widnieje symbol sprawy, numer klienta, liczba oczekujących osób oraz data wydruku.