Program szkoleniowy w Polsce

21 Listopada 2022

Międzynarodowy krótkoterminowy program szkoleniowy ASPE miał na celu poznanie polskiego modelu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymianę dobrych praktyk
w zakresie edukacji włączającej oraz rozwijania praktycznych umiejętności w zakresie kształtowania u uczniów ze SPE kompetencji kluczowych.

Szczegółowe zagadnienia merytoryczne omawiane w poszczególnych dniach krótkiego programu szkoleniowego zostały ustalone w ramach międzynarodowego spotkania projektowego w Portugalii.

Dzień 1:

Spotkanie plenarne;
Prezentacja uczestników szkolenia;
Wizyta w szkole integracyjnej w Leszczynach - prezentacja szkoły, jej oferty edukacyjnej oraz form wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze szczególnym zaakcentowaniem potrzeb ucznia z zespołem Aspergera;
Warsztaty - część I - praca w zespołach projektowych - Opracowanie trzeciej części Poradnika dla nauczycieli oraz modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia z zespołem Aspergera.

Dzień 2:

Wizyta w Centrum Rehabilitacyjnym dla dzieci i młodzieży „Złota Rybka” w Strawczynku - prezentacja organizacji pracy placówki oraz jej oferty dedykowanej dzieciom i młodzieży ze SPE, ze szczególnym zaakcentowaniem potrzeb ucznia z zespołem Aspergera;

Wizyta w Powiatowym Zespole Szkół w Łopusznie, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Kielecki - prezentacja systemu kształcenia ogólnego i zawodowego w Polsce, indywidualizacja procesu nauczania, uwzględniającego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). Przedstawienie metod i form pracy z uczniem z zespołem Aspergera;

Dzień 3:

Wizyta w Ośrodku Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym „Diament” w Kielcach - prezentacja placówki, jej oferty, ze szczególnym zaakcentowaniem potrzeb ucznia z zespołem Aspergera
i dedykowanej mu formie wsparcia;

Wymiana dobrych praktyk;

Warsztaty - część II - kontynuacja prac w grupach roboczych nad opracowaniem trzeciej części Poradnika dla nauczycieli oraz modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia z zespołem Aspergera.

Dzień 4:

Wizyta w Ośrodku Rehabilitacyjnym „Polanika” w Chrustach;

- omówienie specyfiki pracy w Ośrodku, stosowanych metod terapii i rehabilitacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz zaburzeniami rozwoju - (obserwacja wybranych zajęć);

- prezentacja multimedialna pn. „Wykorzystanie metody integracji sensorycznej w pracy
z dziećmi ze SPE” - przedstawiona przez specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej
w Chmielniku i Bodzentynie;

- pokaz fragmentów zajęć z integracji sensorycznej - film z komentarzem przedstawiony przez  specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej w Piekoszowie;

Wizyta w Centrum Kształcenia Zawodowego „CK Technik”  w Kielcach - prezentacja placówki, jej oferty oraz zaplecza dydaktycznego, uwzględniającego potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 Warsztaty - część III - kontynuacja prac w grupach roboczych nad opracowaniem trzeciej części Poradnika dla nauczycieli oraz modułu kursu e-learningowego dotyczącego ucznia z zespołem Aspergera.

Dzień 5:

Wizyta w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie;

- udział Uczestników krótkoterminowego programu szkoleniowego w zajęciach warsztatowych prowadzonych przez terapeutów, praktyków pracujących na co dzień w szkole ogólnodostępnej
z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym również z młodzieżą z zespołem Aspergera;
- wizyta w Muzeum im. Marii Grzegorzewskiej, funkcjonującym przy Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie - przybliżenie Uczestnikom wizyty sylwetki Marii Grzegorzewskiej - twórczyni, inicjatorki i organizatora systemu kształcenia specjalnego w Polsce;

Podsumowanie wyjazdu szkoleniowego do Polski, ewaluacja. Wręczenie certyfikatów Uczestnikom mobilności.

 Cele programu szkoleniowego:

 - poszerzenie  wiedzy uczestników w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia z zespołem Aspergera;

 - podniesienie jakości pracy placówek, zaangażowanych w projekt, poprzez adaptację nowych rozwiązań, będących wynikiem wymiany międzynarodowych doświadczeń w zakresie diagnozowania i wspierania ucznia ze SPE  w szkole ogólnodostępnej.

 - wykorzystanie zagranicznych doświadczeń na gruncie własnej placówki;

 - poznanie zagranicznych rozwiązań w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK
w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

 - zapoznanie kadry kierowniczej poszczególnych placówek z systemami edukacyjnymi, modelami edukacji włączającej i metodami nauczania funkcjonującymi w kraju partnerskim.

 Rezultaty:

 - wzrost poziomu wiedzy uczestników w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia z zespołem Aspergera;

 - wzrost poziomu wiedzy w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;

 - wzrost jakości pracy placówek zaangażowanych w projekt;

 - wypracowanie kursu e-learningowego - modułu poświęconego uczniowi z zespołem Aspergera;

 - opracowanie poradnika dla nauczycieli  -  części poświęconej uczniowi z Zespołem Aspergera.

Program szkoleniowy w Polsce (6) Program szkoleniowy w Polsce (6)
6

Program szkoleniowy w Polsce

Kategoria: Powiązane pliki [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Aktualności
pdf 2022-11-21 Sprawozdanie_z_wizyty_w_Polsce_23-27.05.22_popr..pdf
ilość pobrań: 177
Sprawozdanie_z_wizyty_w_Polsce_23-27.05.22_popr..pdf 608.78KB zobacz

do góry
Zapraszamy na Kiermasz Bożonarodzeniowy Zimowe utrzymanie dróg w powiecie kieleckim Rodziny zastępcze poszukiwane Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów