Wspomóc dziecko słabowidzące
8 Kwietnia 2016O diagnozowaniu i opiniowaniu dzieci słabowidzących rozmawiano podczas szkolenia dla pracowników powiatowych pracowni psychologiczno-pedagogicznych.
- Przymierzamy się do wprowadzenia w naszych szkołach klas integracyjnych. Pierwsza z nich powstanie w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Bodzentynie . Liczymy na wsparcie pracowników naszych poradni i bardzo cieszy nas, że nieustannie dokształcają się – podkreśliła Teresa Dzik, kierownik Zespołu ds. Edukacji kieleckiego starostwa.
Spotkanie, przygotowane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Bodzentynie, poprowadzili Iwona Skórska – psycholog- tyflopedagog, Jarosław Sołkiewicz – pedagog oraz Agnieszka Spadło – neurologopeda.
Jak podkreśli specjaliści stopień ostrości wzroku wpływa na funkcjonowanie dziecka w różnych sferach życia, szczególnie w sferze emocjonalnej . Ale poza ostrością na funkcjonowanie wzroku mogą mieć wpływ także inne czynniki – m.in. pole widzenia, motoryka gałek ocznych, percepcja barw, ale i predyspozycje indywidualne, cechy charakteru, stan zdrowia czy środowisko społeczne.
Przy diagnozowaniu i opiniowaniu dzieci słabowidzących niezbęda jest ścisła współpraca lekarza okulisty ze specjalistami z poradni psychologiczno-pedagogicznej.