Komisja o bezrobociu

29 Października 2019
 

W dniu 28 października odbyły się spotkanie radnych Komisja Samorządu, Rozwoju Gospodarczego i Przeciwdziałania Bezrobociu. Obradom Komisji przewodniczyła Anna Kosmala.

Obradom Komisji przysłuchiwali się oraz odpowiadali na pytania radnych starosta kielecki Mirosław Gębski, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Grzegorz Piwko oraz skarbnik powiatu Maria Klusek. Wśród radnych obecni byli i głos zabierali Agata Sałata, Krzysztof Smolarczyk, Danuta Żebrowska, Andrzej Michalski, Kamil Piasecki, Krzysztof Soboń.

W pierwszej części obrad jej Przewodnicząca Anna Kosmala sprawnie i merytorycznie prowadziła je zgodnie z harmonogramem. Dopytywała panią Marię Klusek o sprawy związane ze zmianami związanymi w budżecie powiatu, o to czy są zabezpieczone pieniądze na budowę chodnika w ciągu drogi powiatowej Chęcinach. Radna dopytywała o to, czy zwiększenie obciążeń budżetu powiatu wynika z zabezpieczenia nagród na nagrody jubileuszowe dla nauczycieli.

Znaczną cześć obrad zajęły pytania do dyrektora PUP Grzegorza Piwko. Dyrektor odpowiadał na pytania związane z planowaną likwidacją Lokalnych Punktów Informacyjno-Konsultacyjnych. Pani Przewodnicząca Kosmala pytała o harmonogram wygaszania poszczególnych punktów w gminach. Radna Danuta Żebrowska uzyskała odpowiedź dotycząca tego co stanie się z pracownikami LPiKów, którym do emerytury zostało niewiele czasu. Dyrektor stwierdził, że nie planuje się specjalnego traktowania takich pracowników. Każda sytuacja planowanych do zwolnienia pracowników Lokalnych Punktów Informacyjno-Konsultacyjnych będzie rozpatrywana indywidualnie. Dyrektor na pytanie radnego Krzysztofa Sobonia dokonał analizy ekonomicznej dalszego utrzymywania w tym składzie personalnym oraz ilościowym LPiKów. Kilka pytań związanych z możliwością uzyskania staży dla pracowników firm kieleckich zadał radny Andrzej Michalski. O roboty interwencyjne w gminie Daleszyce dopytywała dyrektora radna Kosmala i radny Michalski. Dyrektor PUP poinformował obecnych na komisji radnych o planach dotyczących zmniejszenia liczby pracowników w PUP. Informacja dotyczyła liczby pracowników, którzy wchodzą w wiek emerytalny oraz pozostałych na długoletnim urlopie bezpłatnym. Radny Michalski dopytał Dyrektora PUP o to czy administracja PUP poradziła sobie z wyrównywaniem płacy pracownikom po zmianie pensji minimalnej. Dyrektor PUP odniósł się do tej kwestii, iż sprawa została załatwiona bez zbędnych problemów

Na tym obrady Komisji zakończono.

 

do góry
Rozpoczynamy zbiórkę dla rodaków z Wileńszczyzny W piątek sesja Rady Powiatu Powiat inwestuje w szpital przy Prostej Jubileusz zespołu Siedlecczanie Rodziny zastępcze poszukiwane Telefony do Wydziału Komunikacji i Transportu Umów wizytę / Rejestracja pojazdów