Bliżej naszych klientów
22 Stycznia 2020Punkt informacji i dodatkowe okienka – od lutego szykują się zmiany w Wydziale Komunikacji i Transportu kieleckiego starostwa.
- Z myślą o kompleksowej obsłudze naszych klientów, uruchomiliśmy punkt obsługi klienta. To miejsce gdzie można będzie sprawdzić dokumenty, przed przystąpieniem do rejestracji, czy jakiekolwiek sprawy realizowanej w naszym wydziale – wyjaśnia Cezary Majcher, członek Zarządu Powiatu w Kielcach. Jak dodaje, ma to ułatwić sprawy załatwiane w urzędzie.
- Często zdarza się, że osoby czekają w kolejce, mimo, że nie mają kompletu dokumentów. Często też zdarzają się pomyłki techniczne – dodaje. Punkt mieści się obok wejścia, po prawej stronie.
To nie koniec ułatwień. Od lutego uruchomione zostaną dwa nowe stanowiska do obsługi rejestracji pojazdów.
- Sytuacja ta została wywołana zmianami prawa o rejestracji pojazdów i wprowadzeniem sankcji za nieprzerejestrowanie pojazdu w ciągu 30 dni od jego nabycia – mówi Cezary Majcher. – To spowodowało, że kolejki w najbliższym czasie niestety nie nikną.
Warto uściślić, że wspomniane kary będą nakładane w sytuacji dokonania naruszenia 30-dniowego terminu od 1 stycznia 2020 i dotyczy to tych pojazdów, które zostaną sprowadzone, bądź kupione albo sprzedane po 1 stycznia 2020, a nie przed tym terminem. Tych kupionych, sprzedanych, czy sprowadzonych wcześniej, do 31 grudnia 2019, kary nie obejmują.
Jak dodaje Cezary Majcher, kolejki w wydziale komunikacji wiążą się także z niewłaściwą interpretacją przepisów i obawy, że kto nie zgłosi się do nas, zapłaci karę, a tak nie jest.
Należy tylko dodać, że pojazdy sprowadzone z zagranicy należy obowiązkowo zarejestrować, natomiast pojazdy zakupione w kraju należy również zarejestrować, choć można też zgłosić fakt nabycia lub zbycia takiego pojazdu (w sytuacji, gdy pojazd jest uszkodzony – brak badań technicznych).